ورزش و لاغری

لاغر کردن صورت

بعضی از افراد حتی با وجود داشتن اندام لاغر باعث صورت چاقی دارن. این موضوع باعث میشه اندامشان هم چاق تر از چیزی که واقعا هست نشان داده شود. همچنین چاقی صورت باعث میشه فرد بیش تر از سن خودش نشان بده. در این مقاله روش هایی را برای لاغر کردن صورت عنوان میکنیم.

بهترین راهکار های لاغر کردن صورت

بهترین راهکار های لاغر کردن صورت


قبل از اقدام برای لاغر کردن صورت بهتره دلیل چاقی صورتتون رو پیدا کنین و چاقی صورت دلایل متنوعی داره. گاهی اوقات به دلیل بیماری یا داروهایی که مصرف میکنین این اتفاق میفته. در این شرایط بهتره ابتدا با پزشکتون صحبت کنین و تغییراتی که توی سبک زندگیتون پیش اومده یا داروهایی که مصرف میکنین رو برای پزشک شرح بدین. پزشک میتونه با توجه به شرح حال شما علت چاقی صورتتون رو حدس بزنه. در ادامه تعدادی راهکار رو برای لاغری صورت عنوان میکنیم.


ورزش : کاهش وزن در هر فرد با فرد دیگر فرق داره. معمولا بعد از کاهش وزن در حد یک تا دو کیلوگرم لاغری صورت خودشو نشون میده. با ورزش کردن نمیشه به صورت موضعی وزن کم کرد بلکه تمام بخش های بدن کاهش وزن پیدا میکنن. در این میان صورت هم لاغر تر میشه.


کم کردن مصرف قند و نمک : مصرف زیاد قند و نمک باعث میشه مایعات در بدن محبوس بشن. برای کاهش تورم بدن و تجمع مایعات در بدن باید مصرف نمک در روز به 1.500 میلی لیتر و مصرف گلوکز به 20 گرم در روز کاهش پیدا کنه. وقتی مصرف این مواد رو به مقدار عنوان شده میرسونین لاغر شدن صورتتون رو کاملا حس میکنین.


تغییر فعالیت هوازی : برای کاهش وزن و لاغر کردن صورت باید به ورزش های هوازی بپردازین. برنامه ورزش هوازی باید به این شکل باشد که پنج روز در هفته روزانه حدود 60 دقیقه ورزش کنین.

برای مطالعه: قرص لاغری ونوستات


تغییر برنامه غذایی :

اگر ورزش کنین ولی رژیم غذایی رو رعایت نکنین تغییری در صورتتون مشاهده نمیکنین و لاغر نمیشه. غذاهایی که میخوریم میتونن به صورت جوش و ورم روی صورت اثر بذارن و غذا میتونه علت ورم صورت باشه. اولین قدم اینه که غذاهای فراوری شده رو از رژیم غذاییمون حذف کنیم و سبزیجات رو جایگزین این غذاها کنیم.

برای اینکه مانع از التهاب صورت بشین غذاهایی مثل زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر رو مصرف کنین. زمانی که احساس سیری میکنین دیگر نباید غذا بخورین.
آب بنوشین : نوشیدن آب باعث میشه بدن هیدراته نگه داشته بشه و در زمان ورزش سردرد نداشته باشین. همچنین به رفع نفخ و کنترل اشتها فرد هم کمک میکنه. نوشیدن کافی آب کمک میکنه که پوستتون ظاهر شادابی داشته باشه.


خواب کافی داشته باشین : نداشتن خواب کافی باعث میشه صورت پف کنه. در زمان خواب بدن ترمیم میشه و هورمون ها فعالیت ارگان های مختلف رو کنترل میکنن. در صورت نداشتن استراحت کافی این ترمیم ها در بدن صورت نمیگیره. روزانه باید حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشین.


انجام ماساژ : در زیر پوست هم مانند سایر نقاط بدن مایع لنفاوی تجمع پیدا میکنه و باعث میشه صورت پف کنه. ماساژ باعث میشه مایع لنفاوی به صورت موقت فشرده بشه و پف صورت بخوابه. با ماساژ صورت می توان مقدار زیادی چربی رو از بین برد. ماساژ با افزایش اکسیژن رسانی و خونرسانی به بافت ها رو زیاد میکنه و باعث سفت شدن پوست صورت میشه. برای اثر بخشی ماساژ باید از بدنتون مراقبت کنین.


از الکل پرهیز کنین : نوشیدنی های الکلی باعث پف صورت میشن بنابراین برای کاهش پف و لاغر شدن صورت باید از خوردن این نوشیدنی ها پرهیز کنین.

انواع رژیم: رژیم شیر و موز

درمان خانگی لاغری صورت

درمان خانگی لاغری صورت


برای لاغر کردن صورت روش های بسیار زیادی وجود داره. با رعایت یکسری نکات و انجام چند کار میتوان باعث لاغر شدن صورت شد و ورم صورت را از بین برد. در بخش قبلی مقاله یک سری نکات رو عنوان کردیم که با رعایت آن ها میتونین صورتتون رو لاغر کنین.

رعایت این روش ها در خانه هم امکان پذیره و نیازی به مراجعه به کلینیک نیست. همچنین یک سری ماسک وجود داره که با استفاده از آن ها میتونین صورتتون رو شاداب نگه دارین و لاغر کنین.


ورزش، نوشیدن آب و رعایت رژیم غذایی اصلی ترین نکاتی هستن که برای لاغری صورت باید رعایت کرد. اما در کنار این کارها میشه از یک سری ماسک ها هم استفاده کرد. در ادامه تعدادی از این ماسک های مناسب برای لاغر کردن صورت رو معرفی میکنیم.


● معجون خیار و گلاب : با توجه به بافت خیار استفاده از آن به صورت موضعی به آبرسانی پوست کمک میکنه. برای ساخت این ماسک خیار رو رنده کنین و با مقداری گلاب مخلوط کنین. این ماسک رو بیست دقیقه روی پوست بذارین. بعد از دو هفته نتیجه استفاده از این ماسک رو میبینین.


● کاهو و جوانه گندم : خوردن سالاد گندم و جوانه جو میتونه تاثیر زیادی روی لاغر شدن صورت و شادابی آن داشته باشد. بعد از شام میشه از ترکیب ماست و جوانه گندم هم استفاده کرد.

مطالب مرتبط: چاق کننده های ارزان

مزوتراپي برای کاهش چربی صورت

مزوتراپي برای کاهش چربی صورت


مزوتراپی روشیه که با استفاده از آن چربی های ناحیه خاصی از بدن رو مورد هدف قرار میدن و از بین میبرن. به همین دلیل میتونه برای لاغری کاربرد داشته باشه. یکی از روش هایی که برای لاغر کردن صورت کاربرد داره مزوتراپیه. اساس این روش تزریق موادی مثل داروها، عصاره گیاهان و ویتامین ها در چربی هاست. این تزریق در سطح میکروسکوپی انجام میشه.

این روش مشکل تجمع رسوبات چربی که به ورزش مقاوم هستن هم رفع میکنه. با استفاده از مزوتراپی از بین بردن چربی نقاطی مانند غبغب هم آسون میشه.


اساس کار مزوتراپی به این شکله که مواد حل کننده چربی مثل ویتامین ها، اسیدهای آمینه، داروها، عصاره گیاهان و هورمون ها رو در چربی ها تزریق میکنن و باعث از بین بردن آن ها می شوند. این مواد به طور مستقیم به سلول های بافت چربی تزریق میشن و چربی رو در خودشون حل میکنن.


محلولی که به سلول های چربی تزریق میشه در نهایت باعث التهاب و مرگ سلول میشه. در نهایت این چربی ها از راه کبد به طور کامل از بدن خارج میشن. سلول های چربی ممکنه در اثر مصرف کالری رشد کنن اما اگر سلول چربی مرده باشد این اتفاق نمیفته. نتیجه مزوتراپی بین سه تا چهار هفته بعد از تزریق نمایان میشه.

بیشتر بدانید: قرص گلوریا


مواردی که در ادامه عنوان میکنیم موارد استفاده از مزوتراپی هستن.
● از مزوتراپی برای از بین بردن چربی های صورت، ران، شکم و سایر نقاط شکم استفاده میکنن.
● سلولیت ها را با آن از بین میبرن ؛
● لیفت صورت ؛
● پوست شل را با این روش سفت میکنن ؛
● به بدن فرم میدن ؛
● پوست نواحی مختلف رو مستحکم میکنن ؛
● غبغب رو از بین میبرن.

هم چنین:

هم چنین:


برای لاغر کردن صورت به روش مزوتراپی در ابتدا پزشک قست مورد نظر رو بی حس میکنه. سپس مواد بی حس کننده رو از روی صورتتون پاک میکنن و بعد صورتتون رو با مواد ضدعفونی کننده تمیز و ضدعفونی میکنن. در مرحله بعد تزریق رو شروع میکنن. تزریق کم کم و به صورت مستقیم در بافت چربی انجام میشه. در اثر تزریق این مواد چربی ها از بین میرن و از راه کبد دفع میشن.


هر جلسه مزوتراپی حدود 15 تا 20 دقیقه طول میکشه. بسته به شرایطی که فرد متقاضی مزوتراپی داره این زمان فرق میکنه اما به صورت میانگین حدود بیست دقیقه زمان میبره.


تعداد جلساتی که برای مزوتراپی صورت باید بگذره در افراد مختلف با هم فرق داره. میزان چربی منطقه هدف، شرایط عمومی بدن، سن و از این قبیل فاکتورها تعیین میکنن که چند جلسه برای مزوتراپی باید بگذرونیم. پزشک متخصص شرایط شما رو بررسی میکنه و به شما میگه چند جلسه باید بگذرونین. تعداد جلساتی که پزشک مشخص میکنه باید به طور کامل گذرونده بشن تا فرد نتیجه مطلوب رو از مزوتراپی به دست بیاره.

در ادامه تعدادی از مزایای مزوتراپی به ویژه مزوتراپی صورت رو بیان میکنیم. مزایای مزوتراپی عبارتند از :


● مزوتراپی یک روش بدون درد و خونریزیه ؛
● روش مزوتراپی مستقیما نواحی که چربی دارن رو هدف قرار میدن ؛
● نیازی به رژیم های سنگین و ورزش زیاد ندارین ؛
● بعد از جلسات مزوتراپی به استراحت خاصی نیاز ندارین و میتونین فعالیت روزانه خودتون رو انجام بدین ؛
● نتیجه مزوتراپی زود نمایان میشه.
تمام روش های درمانی در کنار مزایای زیادی که دارن یک سری عوارض هم دارن. این عوارض معمولا زمانی نمایان میشن که فرد شرایط استاندارد درمان رو به صورت کامل رعایت نکنن. مزوتراپی هم مثل تمام روش های درمانی یک سری عوارض داره که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم. این عوارض زمانی نمایان میشن که شرایط استاندارد درمان با مزوتراپی انجام نشه.

عوارض مزوتراپی عبارتند از :

عوارض مزوتراپی عبارتند از :


● نشان دادن واکنش های حساسیتی و آلرژیک یه داروها و محلول هایی که به پوست تزریق میشن ؛
● ورم و کبودی جزیی در محل تزریق ؛
● التهاب و قرمز شدن پوست ؛
● حس خارش و سوزش در محلی که تزریق انجام شده.
مشاهده عوارضی که عنوان شد بعد از مزوتراپی طبیعیه. معمولا بعد از یک تا دو روز این عوارض از بین میرن.
اینکه اثر مزوتراپی چقدر روی صورت شما باقی بمونه بستگی به هر فرد داره. عواملی که در ماندگاری این روش تاثیر دارن عبارتند از سن، کیفیت موادی که برای تزریق استفاده شده، شرایط بدنی فرد و میزان مراقبت های پوستی که فرد انجام میده. ورزش کردن و رعایت رژیم مناسب باعث میشن مزوتراپی ماندگارتر باشه. داشتن سبک زندگی سالم باعث میشه ماندگاری مزوتراپی زیاد بشه و گاهی حتی دائمی میشن.

داروی گیاهی برای لاغر شدن صورت


بعضی از افراد هستن با وجود داشتن بدن لاغر صورت های تپلی دارن. این موضوع باعث میشه بدنشون هم چیزی که هست تپل تر نشون داده بشه. یک سری روش ها رو تا اینجا مقاله برای لاغر کردن صورت و از بین بردن پف صورت عنوان کردیم.

یکی از روش ها هم استفاده از داروهای گیاهیه. داروهای گیاهی رو میتونیم در خانه هم استفاده کنیم و نیاز به مراجعه به محل خاصی برای درمان نیست. در ادامه این مقاله تعدادی گیاه و دارو گیاهی رو عنوان میکنیم که با استفاد از آن ها لاغر کردن صورت هم امکان پذیر میشه.

عبارتند از :


● از کمپرس گلاب چند بار در روز استفاده کنین. این کمپرس باعث شادابی صورت هم میشه ؛
● استفاده از خرما یا شیره خرما به صورت خوراکی ؛
● استفاده از شیره انگور به صورت خوراکی ؛
● استفاده از جوانه گندم به صورت خوراکی ؛
● ماساژ دادن صورت با استفاده از ترکیب رازیانه و دارچین ؛
● ماساژ دادن صورت با استفاده از ترکیب کنجد و دارچین ؛
● ماساژ دادن گونه و صورت با استفاده از روغن زیتون ؛
● ماساژ دادن گونه و صورت با استفاده از روغن بادام ؛
● ماساژ دادن گونه و صورت با استفاده از روغن نارگیل ؛
● ماساژ دادن گونه و صورت با استفاده از روغن اسطوخودوس ؛
● ماساژ دادن گونه و صورت با استفاده از روغن بنفشه ؛
● استفاده از ماسک بذر شنبلیله. بذر رو باید از شب قبل خیسوند ؛
● استفاده از نوشیدنی عرق یونجه ؛
● استفاده از نوشیدنی رازیانه.


برای افزایش اثرگذاری این روش ها میتونین چندتا از این روش ها رو با هم استفاده کنین. برای مثال شیره انگور و خرما رو میتونیم به عنوان صبحانه استفاده کنیم و جوانه گندم رو در سالاد خود استفاده کنیم. ماساژ صورت رو ترکیبی استفاده کنین و چند بار در روز انجام بدین به ویژه قبل از خواب.

ماسک برای لاغر شدن صورت


یکی دیگر از روش هایی که برای لاغر کردن کاربرد داره استفاده از ماسک های صورته. در ادامه تعدادی از ماسک های صورت که میتونن صورت رو لاغر کنن عنوان میکنیم.


ماسک صورت سیب و زنجبیل : مواد لازم برای تهیه این ماسک دو قاشق سرکه سیب، یک قاشق گلاب، یک قاشق روغن بادام تلخ و سه قاشق پودر زنجبیل هستند. موادی که عنوان شد رو با هم ترکیب میکنیم. سپس پوست رو کامل با این ماسک میپوشونیم. باید صبر کنیم تا ماسک صورت خشک بشه و بعد پوستمون رو بشوریم. بعد از چندبار استفاده مکرر نتیجه این ماسک رو میبینیم.


ماسک کاکائو : برای این ماسک به سه قاشق کره کاکائوی آب شده نیاز دارین. این ماسک رو به مدت 15 دقیقه روی محل مورد نظرتون ماساژ بدین. سپس پوستتون رو با آب بشورین. دو هفته و هر شب قبل خواب از این ماسک استفاده کنین.


ماسک سفیده تخم مرغ : برای تهیه این ماسک به دو عدد تخم مرغ، دو قاشق شیر، دو قاشق آب لیمو، نصف فنجان نعناع و یک قاشق کوچک عسل نیاز دارین. دو سفیده تخم مرغ رو با شیر و آبلیمو مخلوط میکنیم و بعد از آن نعناع و عسل رو بهش اضافه میکنیم. بعد از یک دست شدن معجون ماسک رو روی صورت قرار میدیم. باید ماسک روی صورت کاملا خشک بشه و بعد از گذشت سی دقیقه صورتمون رو بشوریم.

قرص لاغری صورت


یکی دیگر از روش هایی که برای لاغر کردن صورت وجود داره استفاده از قرص هایی که برای لاغری صورت موثر هستن. این قرص ها مثل تمام داروهای دیگر میتونه عوارض داشته باشن. به همین دلیل باید درست و به موقع استفاده بشن. پایه اصلی این قرص ها گیاهیه و از گیاهان ساخته شدن. اما برای تاثیرگذاری این قرص ها باید در کنار آن ها ورزش رو در برنامه روزانه قرار بدین و از رژیم غذایی درست و کم کالری استفاده کنین.


خلاصه مقاله :

افرادی هستن که با وجود داشتن اندام لاغر صورت های پری دارن. تپل و چاق بودن صورت باعث میشه فرد بیش تر از سن خودش نشان دهد. روش های بسیار مختلفی وجود دارن که با استفاده از آن ها می توان صورت رو لاغر کرد. در این مقاله به روش هی بسیار متنوعی برای لاغر کردن صورت پرداختیم.


انجام بعضی کارها و رعایت بعضی نکات باعث میشه صورت لاغر بشه و یا پفش از بین بره. رعایت رژیم غذایی و ورزش دو تا از مهم ترین نکاتی هستن که میتونن باعث لاغر شدن صورت بشن. همچنین ترک مشروبات الکلی هم به از بین رفتن پف صورت کمک میکنه. خوردن و میوه و سبزیجات نقش زیادی برای لاغر شدن صورت دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا